کوشش برای یادگرفتن مهارتهای زندگی(   آموزش‌ مهارت‌های زندگی و شغلی به جوانان)
کوشش برای یادگرفتن مهارتهای زندگی(   آموزش‌ مهارت‌های زندگی و شغلی به جوانان)

کوشش برای یادگرفتن مهارتهای زندگی( آموزش‌ مهارت‌های زندگی و شغلی به جوانان)

یادگرفتن مهارت درتمام زندگی برای همه کس لازم است

مهارت آموزی،موتور محرکه توسعه کشور است

 یکی از جدی ترین چالش های نظام آموزشی ما در طول سنوات گذشته معطوف به این عارضه می شود که از منظر و زاویه مهارت آموزی، مدارس و مراکز عالیه آموزشی ضعیف عمل کرده اند و در واقع کم نیستند فارغ التحصیلانی که از لحاظ مدرک علمی به مدارج بالایی نائل شده اند اما در حوزه مهارتی فاقد توانایی لازم هستند.

خوشبختانه در سالیان اخیر گام های مثبت و ارزنده ای در این خصوص برداشته شده که نقش سازمان فنی و حرفه ای در حصول این توفیقات غیر قابل انکار است

 ،اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله بسیار داریم و باید با اتخاذ تدابیر ویژه و هوشمندانه،بستر مهارت افزایی و مهارت آموزی فارغ التحصیلان و محصلان در مدرس و مراکز عالیه آموزشی،هموارتر شود. آموزش ها از دوران کودکی به نحوی تنظیم،طراحی و اجرایی شود که فرد از همان ابتدا به آموختن و یادگیری مهارت مورد علاقه خویش (متناسب با استعداد هایی که ازآن برخورار است) ترغیب شود و در چنین شرایطی نه تنها مشکل بیکاری جوانان در نسل آینده مرتفع می شود بلکه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی نیز حل و فصل خواهد شد.

حصول این امر مستلزم همگرایی و همنوایی دستگاه ها و نهادهای متعدد،در جامعه است و صرفا با اتکای به یک یا دو نهاد نمی توان به چنین توفیقی دست یافت و باید نگرش ها ، سیاست گذاری ها و رویکردها در تمامی بخش های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگیِ جامعه به این سمت و سو سوق پیدا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد