کوشش برای یادگرفتن مهارتهای زندگی(   آموزش‌ مهارت‌های زندگی و شغلی به جوانان)
کوشش برای یادگرفتن مهارتهای زندگی(   آموزش‌ مهارت‌های زندگی و شغلی به جوانان)

کوشش برای یادگرفتن مهارتهای زندگی( آموزش‌ مهارت‌های زندگی و شغلی به جوانان)

یادگرفتن مهارت درتمام زندگی برای همه کس لازم است

آموزش مهارت اصلی ترین نیاز جوانان

 بدون تردید یکی از اصلی ترین نیازهای جامعه جوان کشور معطوف به اشتغال و کار می شود،مولفه ای خطیر که پیش نیاز آن به مهارت آموزی و مهارت افزایی کسب و کار و حِرَف فنی باز می گردد.

 در میان آسیب ها و تهدیدات اجتماعی فعلی کشور، بیکاری از چالش هایی به شمار می رود که بصورت بالقوه مستعد تشدید ناهنجاری های بسیاری است.
به واقع هر آنچه ظرفیت های شغلی در جامعه تضعیف شود،به همان میزان بنیه اقتصادی و توانمندی مالی جامعه بخصوص در طیف جوان جویای کار با شدت بیشتری ظهور و بروز پیدا می کند.
از دیر باز جامعه شناسان،اقتصاد دانان،سیاستمداران و فعالان فرهنگی و اجتماعی به این امر اعتقاد داشته و دارند که فقر دروازه ورود به ناهنجاری ها و بزه های اجتماعی محسوب می شود و در این میان نقش اشتغال در فقر زدایی و کاهش مخاطرات و تبعات این پدیده بسیار بسزا و تعیین کننده است.
اگر چه در این میان هستند افرادی که علیرغم برخورداری از شغل یا کسب و کار،با مشکلات اقتصادی عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند،اما به مراتب وضعیت این افراد،امیدوارکننده تر از گروه ها و افراد و اشخاصی است که در برخورداری از شغل،مستاصل و درمانده هستند.
کارشناسان اقتصادی و اجتماعی اعتقاد دارند یکی از راهکارهای توسعه فرصت های شغلی و کاهش بحران بیکاری را باید در مهارت افزایی و مهارت آموزی جستجو کرد.
بدون تردید نیاز جامعه به مشاغل فنی تحت هر شرایطی اجتناب ناپذیر و غیر قابل انکار است و اگرچه در فضای رکود اقتصادی،استقبال و اقبال کمتری به دریافت خدمات از این مشاغل وجود دارد،اما به هر حال نمی توان در شرایط اشاره شده از اساس خط بطلانی بر چنین مشاغلی کشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد